Ok

Send e-post er vellykket

Advarsel

Det oppesto en feil ved sending av epost

Mixx Travel nyhetsbrev
Mixx Travel nyhetsbrev
Tilbud, reisetips og nyheter på e-post?
Skal vi ringe deg?
Navn Etternavn
Telefonnummer
E-Mail
Samtaletid
Ring
23966899

På destinasjonen

 

Mixx Travels service: Du finner skandinaviske guider på noen av våre destinasjoner. Ved ankomst ønsker guidene deg velkommen like utenfor flyplassen, og henviser deg til riktig buss som skal til ditt hotell om du har bestilt transfer. Avhengig av ankomsttod, vil guidene ha hotellbesøk på ankomstdagen eller dagen etter. Du kan finne tidspunktet for hotellbesøk på ditt hotell på forsiden av velkomstbrevet du mottar på bussen.

 

Vær oppmerksom på at noen av våre destinasjoner er begrenset, eller uten guideservice. Spør din reisekonsulent når du bestiller hvis du har spørsmål. Hotellene som ligger utenfor Alanya sentrum kan ikke forvente guidebesøk.

 

Vår guider er alltid tilgjengelig via telefon, nummeret finnes i velkomstbrevet du mottar på bussen eller i informasjonsmappen på hotellet. Hvis du ikke har kjøpt transfer eller har eget boende, vennligst kontakt våre guider på flyplassen ved ankomst for å få telefonnummeret til nærmeste destinasjonskontor.

 

Utflukter: På de fleste av våre destinasjoner finner du et bredt spekter av utfluktsmuligheter. Disse blir presentert og kan kjøpes på transferbussen, hotellbesøk eller via telefon. Turene betales kontant i lokal valuta, euro, norske/danske/svenske kroner eller med kort. Informasjon og priser for våre utflukter på hjemmesiden er kun veiledende! Turer, utflukter og andre aktiviteter utføres av skandinaviske guider eller lokal engelstalende guide. Vi forbeholder oss retten til å foreta nødvendige endringer dersom vær eller andre forhold ikke tillater forsvarlig gjennomførsel av utflukten, og at avlyse en utflukt dersom det ikke er tilstrekkelig med tilmeldte (minimum 10 deltakere).

 

Transport: Transport mellom lufthavnen til/fra hotellet er ikke inkludert i prisen, men kan kjøpes når du bestiller din reise. Transfer bussen kjører med lokale,skandinaviske ellerengelsktalende guider. Det er viktig at du kommer til transferbussen så snart som mulig etter at du har mottatt bagasjen din. Bussen kjører fra flyplassen ca. 1 time etter at flyet har landet. Om du er forsinket i passkontrollen, utlevering av bagasje eller lignende. så be din medreisende gå til transferbussen for å informere guidene, eller ringe guidenes servicetelefon - nummeret står på billetten din. Vi anbefaler at evt visum osv. er klart før avreise. Mixx Travel er ikke ansvarlig hvis du kommer for sent til din transferbuss uten å gi besked,og  kompensasjon vil ikke bli utbetalt hvis du selv må kjøpe annen transport.

 

I forbindelse med transport til og fra hotellet på destinasjonen er du ansvarlig for bagasjen. Det er ditt ansvar å sørge for at bagasjen er plassert i bagasjerommet på bussen og at eventuell håndbagasje, ytterklær osv. ikke blir igjen i bussen. Når du forlater bussen, er det også ditt ansvar å sørge for at du tar riktig koffert. Hvis du tar feil koffert, er det ditt ansvar å sørge for at kofferten blir levert til eieren, og om nødvendig utgifter må man stå for dette selv.

 

Transport må kjøpes før avreise. Vi kan ikke garantere at det er plass på bussen, om transport ikke er betilt på forhånd. Kun fly gjester som har kjøpt transfer vil bli kjørt til Mixx Travels kontor i Alanya. Henting på returdagen skjer også herfra. Kontakt våre guider for informasjon.

 

Hjemreise - avreisetidspunkt: 24 timer før hjemreise kan du via en smarttelefon, nettbrett eller datamaskin gå inn på hjemmereise.mixxtravel.no og se hvilken tid du blir hentet av bussen fra ditt hotellet. Du oppgir N etterfulgt av de 7 numrene i bookingnummeret og returdato, for eksempel: N5001234 - 01.01.2020. Hvis du ikke har en smarttelefon, nettbrett eller datamaskin, kan du kontakte guidene eller Mixx Travel kontoret i Alanya.

 

Feil og mangel: Ikke ødelegg ditt eget og dine medreisendes gode humør hvis du tror det er mangler på reisen. I steden kan du kontakte våre guider. De prøver løse problemet på stedet slik at lle er fornøyde. Se også ‘’Almindelige betingelser for deltagelse i pakkerejser’’ for informasjon. Være oppmerksom på at din rett til å klage etter avreise vil bortfalle hvis du ikke har kontaktet guidene på destinasjon.

 

Vin & blomster / merkedager: Ønsker du oversake din medreisende eller andre som reiser med Mixx Travel for en spesill anledning med de er på ferie, vennligst kontakt våre reisekonsulenter som vil hjelpe deg.

 

Høy / lav sesong: Våre hoteller og destinasjoner kan variere avhengig av om de besøkes i høysesong eller lavsesong. Høysesongen faller vanligvis i perioden juni til september. Vi anbefaler a velge av bedre standar i lavsesongen, samt i begynnelsen og slutten av høysesongen. Flere små hoteller er oppvarmet av solenergi- derfor kan det oppstå mangel på varmt vann og varme i disse perioder. Siden det ikke er oppvarming av hotellrom / leiligheter på flere hoteller, kan rommene være kalde om våren og høsten. Flere hoteller har klimaanlegg / aircondition på rommene. Disse kan også brukes til å varme opp rommet. Vær oppmerksom på at bruk av klimaanlegg / aircondition vanligvis er mot et gebyr.

 

I lavsesongen velger mange hoteller å lukke utendørs fasiliteter som restauranter, bassenger, vannsklier, etc. Også  underholdning og aktiviteter på hotellet vil bli svært begrenset i perioder hvor der ikke er så mange gjester på hotellet.

 

Være også oppmerksom på at mange butikker, restauranter,barer etc. på destinasjonen kan være stengt i lavsesong. Reisemålene vil alltid være mer rolige i disse periodene når det ikke er så mange turister.

 

Støy: På de fleste feriedestinasjonene kan du forvente støy fra gater, omliggende hoteller og barer, hotellfasiliteter, inkludert underholdning, diskoted og lignende, selv om dette ikke er specifikt anført i hotelbekrivelsen. Det må forventes, at centralt beliggende hoteller kan være belastet med hensyn til støy fra trafik, restauranter, barer osv. På de fleste destinasjoner bygges det mye, hvilket betyr en del støy, støv etc. ettersom de lokale myndigheter kan skjeldent innformere om veiarbeid og lignende. Vi har ikke muligheten til å begrense slike støyproblemer og kan ikke holdes ansvarlig for dette. Større konstruksjon vil oftest foregå i lavsesongen.

 

Dyr og insekter: Uavhengig av hotellkategori, kan insekter som maur, mygg og kakerlakker forekomme i rommmet. Gi beskjed til guiden eller til resepsjonen for sprøyting. Du kan beskytte deg mot mygg ved å bruke myggspray. Løse hunder kan gø en del uten at vu har mulighet for og begrense dette. Det kan også være katter i/på hotellområdet, som vi anbefaler og ikke mate! De fleste hotellene har åpne / utendørs restauranter, og det kan være vanskelig å holde fugler og katter ute. Mixx travel kan ikke holdes ansvarlig eller kompensere for eventellerelaterte hendelser.

 

Sykedom og tyveri: Hvis ulykken oppstår i løpet av ferien - om det er sykdom, skade eller tyveri, ta kontakt med våre guider umiddelbart. De vil bistå med alle praktiske i forbindelse med legebesøk, politiraporter og lignende. Husk at du alltid må ha skriftlig dokumentasjon for å søke om kompansasjon eller erstatning etter hjemkomst fra dit forsikringsselskap. Vi forplikter oss ikke til å gi denne dokumentasjonen etter retur. Du er selv ansvarlig for verdisaker og penger, samt lagring/oppbevaring av disse under ferien. Vi tar ikke ansvar for verdisaker hvis de forsvinner fra hotellets safe eller lignende.

 

Dårlig mage: Dårlig mage er den vanligste sykdommen blant turister i syden. Dårlig mage kan være forårsaket av mange ting: For mange kalde drikker, dårlig håndhygiene, overdreven bruk av klimaanlegg / aircondition eller den forskjellige bakteriefloraen. Alle hotellene i Tyrkia blir inspisert av de lokale helse myndigheder, og både mat, kjøkken, barer etc. blir regelmessig kontrolert. Kontakt våre guider så snart som mulig dersom ulykken skulle skje, slik at vi kan ordne at du blir sett av en lege. Husk at du vil trenge dokumentasjon hvis du etter hjemkomst vil søke kompensasjon for tapt ferietid relatert til sykdom.

 

Shopping: Vi tar ikke ansvar for varer du kjøper, eller hvis du føler at noen butikker behandler deg dårlig. Vi ta ikke ansvar for produktene du kjøper i våre anbefalte butikker. Butikkene anbefales basert på god erfaring og godt omdømme. Vi påtar oss heller ikke ansvaret for reparasjoner på varer kjøpt på våre anbefalt butikker - uansett informasjon gitt av guidene eller selgerene.

 

Om du ønsker kjøpe større varer i utlandet for senere hjemsending er du selv ansvarlig for at tollreglene følges. Vi tar ikke ansvar for varene eller produktene du tar med hjem til Norge.

 

Kopivarer: På mange destinasjoner, spesielt på markeder og basarer, er det en rekke kjente merker som er kopier som klær, sko, vesker, briller, klokker etc. Varene er som vanligst svært billige og kvaliteten deretter. Du bør være oppmerksom på at du ikke forveksler ekte merkets produkter med kopier. Vi understreker derfor i denne forbindelse, at det er strengt forbudt å innføre kopivarer til Norge/ Sverige og Danmark.  Mixx Travel tar ikke ansvar for kopivarer du tar med hjem til Norge.

 

Historiske funn: Det er forbudt og ta med historiske og arkeologiske gjenstander, blandt annet stein fra Tyrkia, med mindre du har dokumentert tillatelse til dette. Overholdes ikke det kan det i værste fall føre til bøter eller fengsel. Mixx Travel kan ikke holdes ansvarlig for dette.

 

Bilder i katalog/på hjemmeside: Noen bilder på nettsiden er tatt med vidvinkel. Dette betyr for eksempel rom og bassenger ser større ut enn de egentlig er. Bilder av rommene er eksempel på disse, og det kan være et bredt utvalg av drsign, utseende, møbler og så videre.

 

Økonomirom: På noen hoteller kan du velge budsjett/ eco leilighet/rom. Med mindre annet er angitt,er dette tilsvarende standarværelse eller standarleilighet på hotellet. På den andre siden kan plasseringen av rommet være mindre fordelsaktig, for eksempel uten utsikt, i første etasje med begrenset dagslys osv. Noen økonomirom har ikke balkong/terrasse.

 

Ferieleiligheter: Bor du i leilighet, er det uten pensjon. Men på de fleste steder kan du kjøpe frokost i restauranten. Hvist du bor i ferieleilighet under oppholdet er det en god ide å ta med egen kaffekoker, oppvaskbørste, oppvaskmiddel, vaskemiddel og toalettpapir. I de fleste leilighetkomplekser vil det være toalettpapir ved ankomst, etter dette står man for kjøp av tolaettpapir selv. Vær oppmerksom på at det vanligvis er svært begenset tilgang til kjøkkenutstyr, så vel som for eksempel ovn, kaffetrakter, skjørebrett, boller, tallerkener og brødkniver er ikke altid tilgjengelig. Vær oppmerksom på at noen ferieleilighetskomplekser er uten felles fasiliteter, og at leilighetene generelt er veldig enkelt innredet.

 

Studioleilighet: Består av et rom med soverom og kjøkken.

 

2 roms leilighet: Består av et soverom og en stue med kjøkkenkrok. I stuen er det plass til en eller flere oppredning ekstraseng eller sovesofa.

 

3 roms leilighet: Består av to soverom og en stue med kjøkkenkrok. I stuen er det plass til en eller flere oppredning til ekstraseng eller sovesofa. Noen av disse leilgihetene har eget kjøkken.


Hotelkategorier


* Vår billigste form for overnatting. Enkelt og ofte slitt hotell eller pensjon uten felles fasiliteter - alle rom har dusj og toalett.

 

** Samme standard som *-hotel. Men vanligvis har hotellet en lobby eller en resepsjon, bar og frokostrestaurant. Noen har et basseng.

 

*** Mellomklassehotel med flere fasiliteter som: Lobby, bar, restaurant og basseng. Alle rom har dusj, tolaett og vanligvis balkong.

 

**** Hotell med standard over gjennomsnittet og med gode fasiliteter. Alle rom har dusj og toalett, vanligvis en balkong, TV, minibar, telefon og air condition.

 

***** Luksushotell med mange fasiliteter.

 

+ Gir vi når vi vurderer at hotellet ligger litt over den angitte standarden.

 

Vær klar over at det kan være en stor forskjell i f.eks. et 4-stjerners hotell og et 4-stjerners hotell som ligger utenfor byen.

 

Hotellets standard er oppgitt fra hotellet og dets fasiliteter som helhet. Jo flere fasiliteter hotellet har, jo høyere standar vil det være.

 

Hotellregler: De fleste hoteller og leiligheter har sine egne regler for ditt opphold. I de fleste hoteller er det ikke tillatt å ta med drikke og mat, som ikke er kjøpt på hotellet til rommet eller i hotelområdet. Noen av hotellene er veldig strenge med denne regelen og vil konfiskere eventuelt varer du medbringer inn på hotellet. Det er heller ikke tillatt å ha gjester i rommet / leiligheten under oppholdet, med mindre den besøkende er anført på din bilett, og det er betalt for oppholdet før avreise. Vær oppmerksom på at det vanligvis bare er utstedt en nøkkel / ett nøkkelkort pr. rom, uansett hvor mange som bor i rommet. Det forventes at hotellet tar betalt for tapte nøkler / nøkkelkort.

 

Det er meget sannsynlig at hotellet / leilighetskomplekset vil kreve betaling av babyseng, air condition, safe, aktiviteter og eventuelt skader på hotellets og dets fasiliteter. Betaling skal skje direkte til hotellet/leilighetskomplekset etter forespørsel og før avreise. Noen hoteller har instalert en minibar på rommet. Disse må ikke benyttes til medbrakt drikke- og matvarer. Enkelte hoteller krever et depositum ( kontanter eller registrert kreditkortinforasjon ) ved check-in for bruk av minibar, restaurant, basseng og strandhåndkler, etc. Dette depositumet retuneres i resepsjonen ved utsjekking om alt er som det skal.

 

Noen hoteller har aldersbegrensninger for bruk av visse fasiliteter, som fitnessrum, a'la carte-restauranter og vannsklier, selv om dette ikke er inkludert i hotellbeskrivelsen. Mixx Travel har ingen innflytelse på dette.

 

Andre gæster: Det vil være gjester av mange forskjellige nasjonaliteter og aldre på alle hoteller. Mixx Travel blir sjelden informert om nasjonalitetene som bor på de enkelte hotellene, og vi er heller ikke klar over om f.eks. om det er mange barn. Mixx Travel kan ikke holdes ansvarlig for andre gjesters oppførsel.

 

Handikapptilgenglighet: Våre destinasjoner kan ikke betegnes som handicapvennlige- ofte er terrenget ugjevnt og fortauet svært høye.  Våre hoteller og ferieleiligheter kan heller ikke beregnes som handicapvenlige, med mindre spesifikt angitt i beskrivelsen. Vær oppmerksom på at bare noen få hoteller og rom er tilpasset med f.eks brede døråpninger, hjelperedskap på toalettet, større heis, og området tilpasset rullestol eller rulator. Hotellene som oppfyller disse kravene er valigvis hoteller i den høyere kategorien. Spør våre reisekonsulenter i forbindelse med bestillingen slik at vi kan finne et hotell som oppfyller dine spesifikke krav.

 

Oppredning: I et rom med tre senger, kan den tredje sengen være satt inn på et dobbeltrom, tilpasset ditt opphold.  Det kan derfor være overfult i rommet, og sengen er ofte ikke av samme type/standar som de andre sengene. Det er generelt ikke tillatt å bo mer en tre personer i et rom.

 

Senger for tredje og fjerde person i en 2-roms leilighet er vanligvis sovesofaer i stuen.

 

Rengjøring: Rengjøring kan ikke sammenlignes med den skandinaviske standarden. Vanligvis rengjøres det 3 ganger i uken: gulvet feies, badet rengjøres enkelt, søppel tømmes og sengene rengjøres. Rengjøring kan gjøres både morgen og ettermiddag. Sengetøy og håndklær skiftes vanligvis 1-2 ganger i uken, uansett hotellstandard.

 

I alle våre reisemål har klimaet en høyere luftfuktighet enn vi er vant til i Norge. Med mye bruk av klimaanlegg / aircondition betyr dette at rommene ofte kan virke fuktige og lukte tett, virke fuktige og innesengt. Problemet kan som oftest løses ved regelmessig utlufting av rommet. Den lokale byggestilen kan ikke sammenlignes med skandinaviske standarder, som utette dører og vinduer, kalkavsetninger på badene, etc. kan oppstå.

 

Pensjon/måltider


Frokost (BB): Den består hovedsaklig av brød, smør, syltetøy, agurk, tomat, kaffe og te. På større hoteller serveres frokost vanligvis fra buffe.

 

Halvpensjon (HB): Frokost ( som ovenfor ) og middag serveres vanligvis i buffe med 1-2 varme retter og 1-2 typer tilbehør. Eventuelt serveres det også dessert. Drikke er ikke inkudert.

 

All Inclusive (AI): Frokost, lunsj og middag, inkludert lokalt produserte drikkevarer. Vær oppmerksom på at jo større hotell og høyere standard hotel du velger, desto større er valget av mat og drikke. På enkelte hoteller er det snacks,iskrem etc. Inkludert. Hvis dette er tilfellet, er det tydelig fra hotellets beskrivelse.

 

Ultra All Inclusive (UAI): Frokost, lunsj og middag, snacks og evt. Iskrem i løpet dagen, lokalproduserte drikkevarer i løpet av hotellets spesifikke tidsperioder. Enkelte  importerte drikkevarer kan være inkl.  På UAI-hoteller vil drikkevarer og snacks vanligvis være tilgjengelige døgnet rundt.

 

Utvalget av mat og drikke er utover hotellets standard. All Inclusive i et 3 stjernes hotell, er ikke sammenlignbar med All Inclusive på et 5 stjernes hotell. Konspetet varierer mye fra hotell til hotell. Noen luksushoteller forbereder store buffeer medd et stort utvalg av spesielle barnebuffeer, flere snacks fra tidlig morgen til sen kveld og iskremhele dagen. På dem mellomstore hotellene er buffeen beskjeden og består ofte av få retter, og is og snacks er skjeldent inkludert. På enkelte hoteller er ikke lett brus inkludert i All Inclusive conseptet.

 

Merk at hotellene kan endre All Inclusive og Ultra All Inclusive konseptet i sesongen uten at Mixx travel er informert om dette. Det er normalt at All Inclusive og ultra All Inclusive hoteller bregrenser antall drikker som kan hentes på en gang, da de fleste hoteller er forpliktet til å bære hotellets Al/UAI armebånd. Drikkevarer serveres vanligvis i plasglass - dette gjelder også vin, øl og brennevin. På hoteller der is er inkludert, er dette vanligvis en dag ukentlig eller for bestemte perioder, for eksempel en time hver ettermiddag. Dette er hotellets egne regler og desverre ikke noe Mixx Travel har innflytelse på.

 

Internet: Trådløst internet er tilgjengelig i de fleste hoteller (se hoteleskrivelse). Vær imidlertid oppmerksom på at forbindelsen ofte er svært ustabilt og generelt langsomt, spesielt i perioder hvor mange bruker internett samtidig.

 

Hjemreisedag: I henhold til internasjonale hotelregler, skal værelset forlates senest kl.12:00 på avreisedagen. Desverre er det ofte vanskelig å få tillatelse til å bli på rommet utover dette da rommet skal brukes til neste gjester som annkommer. Du kan eventuelt selv lave en avtale med hotellet mot et gebyr, dette avtales med hotellet på destinasjon. Eventuelt pensjon er kun gyldig til kl. 12:00.

 

Post tittel

Mail innhold

Mail Navn
Mail efternavn
Sent E-mail error
Ok

Send e-post er vellykket

Advarsel

Det oppesto en feil ved sending av epost