Få svar på spørsmål om reisen din!
På denne siden har vi samlet de vanligste spørsmålene som vår kundeservice svarer på. På siden finner du noen nyttige lenker til mer utfyllende svar. Og hvis du fremdeles ikke finner svaret på spørsmålet ditt, kan du kontakte oss her. Ha en fin reise!
Jeg har ikke fått billetten min selv om jeg har betalt for reisen?
Noen ganger kan billetter bli forsinket og "sitte fast" i bookingsystemet vårt, og det kan ta opptil noen timer før billetten kommer i innboksen din. Hvis du ikke har mottatt billetten din innen to (2) timer etter at du har bestilt reisen, kan du kontakte vår kundeservice. Sjekk først om billetten kan ha havnet i søppelpostfilteret ditt.
Kan jeg få PNR/E-billettnummeret for flyreisen min?
Hvert flyselskap har sine egne regler, men du kan logge inn på Pegasus og SunExpress med bestillingsnummeret vårt. Hos Norwegian kan du få flyets PNR-nummer fra vår kundeservice fra 72 timer før avreise. Med SunExpress må du sjekke inn før du drar til flyplassen - dette kan du gjøre fra 36 timer før avreise, og du kan gjøre det her sunexpress.com/en/online-check-in
Kan jeg sjekke inn før reisen?
Med Pegasus og Jettime sjekker du inn på selve flyplassen. Med Norwegian kan du sjekke inn før ankomst til flyplassen ved hjelp av PNR-nummeret som vår kundeservice gjerne gir deg fra 72 timer før avreise, men det er ikke et krav. Hos SunExpress må du sjekke inn før du ankommer flyplassen. For flyselskaper der du kan sjekke inn på forhånd, er det ofte mulig å kjøpe tilleggstjenester på flyselskapets nettside, for eksempel et bestemt sete. Hvis du vil lese alt om innsjekking, inkludert hvordan du gjør det hos SunExpress, kan du lese mer her.Hvor kan jeg se billettypen min på Norwegians flyvninger?
Vår billettype på Norwegian-flyvninger er Lowfare, som kun inkluderer håndbagasje under setet. Du kan oppgradere til en høyere billettype på flyselskapets nettside hvis du ønsker å ta med mer bagasje. Pris per stykke
bagasje (maks. 23 kg) er 350 NOK. MERK: For "kun fly" er avgiften 475
NOK, og for turer med rutefly 900 NOK. Hvis du ønsker å kjøpe ekstra innsjekket
bagasje for en allerede bestilt reise, vennligst kontakt våre reisekonsulenter
på telefon: 23 96 68 99.
Står det ikke på billetten min når jeg skal ha transfer?
Transfertidene kan ikke angis på billetten, da de er knyttet til flyvninger og derfor kan endres. Du vil bli møtt på flyplassen av en sjåfør eller av guiden vår når du ankommer destinasjonen, og du kan sjekke hentetidspunktet fra hotellet ditt for returflyet 24 timer før du skal reise hjem her: hjemreise.mixxtravel.no
Jeg kan ikke legge til mitt barns fødselsdato i passasjeropplysningene mine?
Den vanligste årsaken til dette er at systemet vårt krever at du legger inn barnas opplysninger i den rekkefølgen du opprinnelig la dem inn da du søkte etter reisen din på nettstedet. Hvis du åpner kalenderen, vil du se at den bare gir deg visse årstall som alternativer. Hvis du f.eks. søker etter 2 voksne og 2 barn, og du først har lagt inn en 4-åring og deretter en 6-åring, skal opplysningene om barna legges inn i den rekkefølgen i barnas passasjeropplysninger.
Har dere guider på reisemålene deres?
Vi har guider på nesten alle reisemål, men hvis det ikke finnes noen guide eller hvis guiden ikke besøker området der du er på ferie, kan du selvfølgelig alltid kontakte guiden eller vår lokale representant. Telefonnummeret finner du på billetten din.
Kommer flybillettene separat?
Vi sender ikke flybillettene separat, men flyopplysningene står på billetten, og du finner nødvendig informasjon om hvordan du logger deg inn på flyselskapets hjemmeside her: mixxtravel.no/reiser/fly-info. Når du sjekker inn på flyplassen, er det tilstrekkelig å vise passet ditt.
Kan jeg beholde rommet mitt under hele ferien?
Hvis flyet ditt har avgang før kl. 00.00, starter hotellreservasjonen din i kraft samme dag, slik at du kan sjekke inn på rommet ditt så snart du ankommer til hotellet. Vi informerer hotellet om reservasjonen din, slik at du ikke trenger å kontakte hotellet ved sen ankomst. Rommet må vanligvis forlates innen kl. 11.00 eller 12.00 på feriens siste dag, som også er slutten på eventuelle måltider som er inkludert i oppholdet. Du kan spørre hotellet om det er mulig å sjekke ut senere, men dette kan medføre en ekstra kostnad.
Jeg reiser med rullestol, hvordan gjør jeg det?
Ettersom rullestolen må godkjennes av flyselskapet, må du sende inn følgende informasjon minst én uke før flyreisen:
ID for funksjonshemming (Disability ID)
Rullestolens vekt uten batteri (Weight of wheelchair without battery)
Dimensjoner når rullestolen er foldet sammen (Dimensions when folded)
Dimensjoner når rullestolen er foldet ut (Dimensions when folded open)
Type batteri (Battery type)
Batteriets vekt (Battery weight)
Batterispenning og -effekt (Battery voltage and power)
Rullestolmerke og modell (Wheelchair brand and model)
Send informasjonen på e-post til [email protected] med navn og bestillingsnummer.
Trenger jeg visum, og hva med pass?
For norske statsborgere kreves ikke visum til Tyrkia (for
reiser opp til 90 dager) men passet må være gyldig i 6 måneder etter innreise
til Tyrkia. Er du statsborger i et annet land skal du kontakte den tyrkiske
ambassaden i Oslo. Utenlandske statsborgere må kontakte de respektive
ambassadene, hvor de kan få informasjon om hvilke krav som stilles til
innbyggerne i deres land.
Norske statsborgere trenger ikke visum når de reiser til Hellas eller Spania, men du trenger enten passet ditt eller dit nasjonale ID-kort. Hvis du ikke er norsk statsborger, må du kontakte ambassaden/konsulatet i Norge for å finne ut hva som gjelder for deg.
Husk at du selv er ansvarlig for at passet eller reisedokumentene dine er gyldige og i samsvar med gjeldende regler i det aktuelle landet. Hvis du blir nektet innreise i et land på grunn av ovennevnte, er Mixx Travel ikke ansvarlig for eventuelle kostnader.