• Min Reise
  • Skal vi ringe deg?
    Navn Etternavn
    Telefonnummer
    E-post
    Anropsdato
    Samtaletid
    Send_Callback
  • 23 96 68 99

Før avreise

BestillingHos Mixx Travel kan du bestille reisen over telefonen, eller via internet på vår hjemmeside eller per e-mail.


Betaling: Vær oppmerksom på at alle priser på Mixx Travels nettsider og på ordrebekreftelsen/billetten er oppgitt i norske kroner, med mindre annet er spesifikt oppgitt. Du kan også betale reisen med bankoverføring, kontonummer 6045 05 68220.


Betalingsmuligheter: For reiser bestilt fra denne nettsiden eller gjennom vår kundeservice kan du betale online med Visa, Mastercard eller Vipps.


Valg av reisemål: Sol, strand eller noe helt annet? Leilighet, hotell, rundtur, eller golf? Det kan være vanskelig å velge mellom de mange feriemålene som er tilgjengelig og alle de spennende aktivitetene som følger med, spesielt om det er mange som skal bli enige. Våre reisekonsulenter har god kunnskap om hotellene, destinasjonene og de mange aktivitetene på de forskjellige stedene.


Guideservice: I Tyrkia har vi ikke guider i Belek, Antalya, Kemer, Kusadasi, Bodrum, Marmaris og Cesme. Det er imidlertid alltid mulig å komme i kontakt med en guide pr. telefon. Våre skandinaviske guider i Alanya, Side, Chania og på Rhodos er alltid tilgjengelig pr. telefon. Telefonnummeret finner du på din billett/reisebevis, og videresendes pr. mail før avreise. Vær oppmerksom på at mellom 15. nov - 15. mars har vi begrenset guidetjeneste.

 

Reiser du til en av våre destinasjoner i Spania, er reisen på egen hånd!


Pass og visum: For norske statsborgere kreves ikke visum til Tyrkia  (for reiser opp til 90 dager) men passet må være gyldig i 6 måneder etter innreise til Tyrkia. Er du statsborger i et annet land skal du kontakte den tyrkiske ambassaden i Oslo. Tlf. 22128760 HUSK at du er ansvarlig for at passet ditt er gyldig og ellers overholder gjeldene regelverk i det aktuelle landet. Utenlandske statsborgere må kontakte de respektive ambassadene, hvor de kan få informasjon om hvilke krav som stilles til innbyggerne i deres land. Dersom du blir nektet adgang på grunn av ovenstående, kan ikke Mixx Travel holdes ansvarlig for evt. kostnader.


 Bekreftelse/reisebevis: Når du har gjort din bestilling kan du enkelt skrive ut din bekreftelse på www.mixxtravel.no under fanen ‘’Min Reise’’. Om du har oppgitt e-postadressen din under bestilling, mottar du automatisk en ordrebekreftelse på din e-mail. Vi ber deg om gjennomgå bekreftelsen på din bestilling så fort du mottar den. Er navnet riktig stavet, stemmer innkvarteringen med det du ønsket, er reisedatoen korekt osv. Skulle det være noen feil av det miste, vennligst kontakt oss umiddelbart. Vær oppmerksom på at bestillingsbekreftelsen er en bekreftelse på bestillingen din og at det er din plikt å sjekke at innholde er korrekt.  Ved innbetaling av despositum eller hele besløpet har du akseptert vilkårene som er angitt i bestillingsbekreftelsen, www.mixxtravel.no og Mixx Travels reisebetingelser – se ‘’Almindelige betingelser for deltagelse i pakkereiser‘’ www.mixxtravel.no/pages/almindelige-betingelser.

 Husk at alle spesielle forespørsler og avtaler må skrives på reisedokumentet. Vi forbeholder oss retten til å vente på hotell eller reisebekreftelse fra reisemålet. Din bestilling kan ta opptil 1-3 dager før den er bekreftet.


Avbestillingsbeskyttelse: Kan kjøpes ved bestilling - og kan ikke tilføyes senere. Les våre vilkår og betingelser ‘’Almindelige betingelser for deltagelse i pakkerejser’’ der ser du vilkår for avbestilingsforsikring.


Reiseforsikring: Vi anbefaler alle som reiser til utlandet å ha gyldig reiseforsikring, samt sjekke opp hva din forsikring inneholder og dekker. Vi vil gjøre oppmerksom på at uten en reiseforsikring kan skader og uhell fort blir ekstremt kostbart.  Vær oppmerksom på at Mixx Travel ikke er ansvarlig for forsikringsspørsmål, og at vi ikke kan ta noen avgjørelser mellom forsikringstakeren og forsikringsselskapet.


Bagasje: Vi har laget en oversikt over gjeldende bagasjeregler og annen nyttig informasjon om ditt kommende flyreise. Du finner siden her.


Transport/transfer: Transport mellom flyplassen til/fra hotellet er ikke inkludert i reisens pris, men kan kjøpes. Transferbussen kjører med lokale, skandinavisk- eller engelsktalende guider. Det er viktig at du kommer til transferbussen så snart som mulig når du har mottatt bagasjen. Bussen går fra flyplassen ca. 1 time etter at flyet har landet. Blir du forsinket i passkontrollen, bagasjeutleveringen etc., be medreisende gå til transferbussen for å informere guidene, eller ring guidenes servicetelefon – nummeret står på billetten din. Vi anbefaler at evt visum etc. er klar før avreise. Mixx Travel er ikke ansvarlig dersom du kommer for sent til transferbussen din, og gir ikke kompensasjon dersom du må kjøpe annen transport selv. Vær oppmerksom på at utgifter til allerede bestilte og betalte transfer ikke vil bli refundert dersom du ombestemmer deg og ikke ønsker å bruke Mixx Travels transfer.


Privat transfer: Dersom du og dine medpassasjerer ønsker å kjøre direkte fra flyplassen til hotellet uten å stoppe underveis, kan du bestille privat transfer. Transfer skjer med bil eller minibuss, avhengig av hvor mange dere er. Prisen for privat transfer er totalprisen for alle reisende. Privat transport kan bestilles for opptil 12 personer som reiser sammen. I forbindelse med transport til og fra hotellet på reisemålet er du ansvarlig for egen bagasje. Det er ditt ansvar å sørge for at bagasjen legges i bagasjerommet på bussen, og at eventuell håndbagasje, yttertøy etc. ikke blir liggende i bussen. Når du forlater bussen er det også ditt ansvar å sørge for å ta med deg riktig koffert. Skulle du ved et uhell ta feil koffert, er det ditt ansvar å sørge for at kofferten leveres til eier, og ev. utgifter til dette dekkes av deg. 


Transport/transfer må kjøpes før avreise. Vi kan ikke garantere at det er plass i bussen dersom transfer ikke er kjøpt hjemmefra. "Kun fly"-gjester som har kjøpt transfer vil bli kjørt til Mixx Travels kontor i Alanya. På våre andre destinasjoner vil overføringen være til/fra Mixx Travels kontor, eller et sentralt beliggende hotell i området. Henting på returdagen vil også skje herfra. Hentetiden finner du her på https://www.mixxtravel.no/ 


På grunn av begrenset bagasjeplass er det ikke mulig å ta med sykler, surfe- og padlebrett eller annen stor bagasje på transferbussen. Vær oppmerksom på at du kan bli avvist på bussen hvis bagasjen overstiger tillatt bagasjemengde.


Billetter: Når din reise er fullt betalt kan du skrive ut ditt reisebevis/bilett på www.mixxtravel.no under fanen ‘’min Reise’’. Om du har skrevet inn din mail adresse vid bestilling kommer ditt reisebevis/ billett sendt automatisk til din mail. Når din reise er fullt betalt kan du skrive ut billetten din på www.mixxtravel.no under "Min reise." Hvis du vil ha billetten sendt med posten, kan dette gjøres mot et gebyr på 250 NOK. På din billett står det avgangstider og ankomsttider i lokal tid, hotellreservasjon, transport mellom flyplassen og hotellet samt evt. andre inkluderende aktiviteter. Du vil mota ditt boardingkort og setenummer når du sjekker inn på flyplassen. Vær spesielt oppmerksom på avgangstider ved sen avgang -  husk at datoen endres ved midnatt. Hvis du er i tvil om dagene, er du velkommen til å kontakte våre reisekonsulenter. Mixx Travel er ikke ansvarlige om du møter for sent til innsjekking på flyplassen.


Gruppereiser: Vi har en egen avdeling for gruppereiser og sender deg gjerne tilbud på flybilletter, hotellopphold og spesialpakker med aktiviteter eller konferanser. Vær ute i god tid med bestilling - vi vil veldig gjerne ha plass til alle i gruppa! En gruppereise regnes som en enkelt reservasjon, så betaling av depositum og restbeløpet må betales i sin helhet. For gruppereiser gjelder samme regler som for charterreiser. Innbetalt depositum kan ikke overføres til annen charterreise eller til de enkelte deltakerne på en annen eller samme reise.


Konferanse: Mange av våre hoteller tilbyr konferansefasiliteter, og kan hjelpe til med å arrangere møter og organisere workshops. Ta kontakt med vår gruppeavdeling for råd og få et skreddersydd tilbud.


Restplasser/last-minute: I forbindelse med bestilling av reise i siste minutt kan det skje at det bestilte hotellet er utsolgt. I disse tilfellene forbeholder vi oss retten til å flytte våre gjester til et annet hotell i samme kategori.


Uspesifisert reise: Uspesifisert reise er reiser av laveste standard, og bør kun velges dersom du absolutt ikke stiller krav til hotellets standard, fasiliteter og beliggenhet. Overnattingstype samt område og by er oppgitt ved ankomst til reisemålet - vi kan ikke gi deg ytterligere informasjon ved bestilling, og mottar heller ikke forespørsler eller ønsker om uspesifisert reise. Uspesifisert reise anbefales ikke for familier med barn. Det kan forekomme at overnatting skjer på hotell, leiligheter eller rom som ikke er oppført på vår nettside, og det er ingen garanti for eget bad og toalett. Dersom overnatting er i delt leilighet er det ingen garanti for at rommet kan låses. Hotellendringer kan forekomme i løpet av ferien, med 12 timers varsel. Måltider og rengjøring er ikke inkludert i prisen for uspesifisert reise. Du kan ikke forvente guideservice på en uspesifisert tur. Transfer er ikke inkludert, men kan bestilles mot et pristillegg. Reiser du alene betaler du et enkeltromstillegg som garanterer at du har eget hotellrom eller rom i delt leilighet, med samme vilkår som nevnt ovenfor. Det mottas ingen klager på overnattingsstandard, fasiliteter eller område. Det kan skje at overnattingen finner sted i forstedene til - eller landsbyer rundt destinasjonen som er angitt på billetten. Destinasjonen som er oppført på billetten er bare en beskrivelse av hvilket område av landet du reiser til.


Ønsker: Har du spesielle ønsker i forbindelse med reisen: Havutsikt, bo lavt, bo side om side eller lignende, ber vi deg opplyse om dette allerede ved bestilling. Det skal presiseres at vi ikke kan garantere at dine ønsker blir oppfylt, men at vi alltid videresender dine ønsker til hotellet. Romfordelingen gjøres på destinasjonen, og vi kan dermed ikke alltid sørge for at dine spesielle ønsker blir oppfylt. Vi ber om at det ikke gjøres forutgående henvendelser til våre guider eller til hotellpersonalet, da de heller ikke har mulighet til å stille garantier for dine ønsker før ankomst.


Vær oppmerksom på at dersom du ønsker spesialkost, er det viktig at du kontakter våre selgere på telefon i forbindelse med bestilling av reisen. Vi kan ikke garantere at hotellene betjener f.eks. glutenfrie måltider - selv ikke om dette er oppgitt som et ønske i din bestilling.


Vær oppmerksom på at på enkelte hoteller er det mulig å betale et gebyr for å sikre en bestemt plassering, f.eks med havutsikt, og at det på noen av våre flyreiser er mulig å bestille et bestemt sete mot et gebyr. Dersom oppfyllelse av dine ønsker kan sikres ved bestilling mot gebyr, mottas ikke krav om oppfyllelse av disse.